Spojler na auto od značky STYLLA je vyrobený zo sklolaminátu. Spojlery sú vyrábaná na mieru, pre konkrétny model auta. Všetky modely sú schválené na prevádzku vozidla s namontovaným spojlerom na pozemných komunikáciách – certifikátom ATES 8SD 3618. S týmto certifikátom, nebudete mať žiadny problém pri cestnej kontrole, ale ani pri absolvovaní STK.
Vyberte si značku a model auta, pre ktorý hľadáte spojler na auto.
Vizuálny tuning je rýchlym a celkom jednoduchým spôsobom, ako svoje auto odlíšiť od ostatných a dodať mu jedinečný vzhľad.
Hlavné výhody spojlerov značky Stylla
- Navrhované pre konkrétne modely
- Maximálna kompatibilita
- Jednoduchá montáž
- Vyrobené z kvalitného sklolaminátu
- Pripravené na lakovanie
- Dodajú vášmu autu šmrnc
- ATEST 8SD 3618 potvrdzuje schválenie pre prevádzku na pozemných komunikáciách
Návod na montáž spojlera značky Stylla
Aby sme predišli akýmkoľvek problémom, prečítajte si prosím pozorne nasledujúce:
Priložte spojler na miesto určené k automobilu a zistite, či správne pasuje a nedošlo z našej strany k omylu ( napr. zámene ) a naozaj ste obdržali to, čo ste si objednali.
Spojler vizuálne skontrolujte, či nie je viditeľne poškodený. Osobitnú pozornosť venujte miestu spoja vrchnej a spodnej časti spojlera. Spojler je síce vyrobený z veľmi kvalitných a húževnatých kompozitných materiálov a odoláva takmer všetkému, ale miesto spoja je zraniteľné a v prípade pádu spojlera na tvrdý podklad stranou spoja môže spôsobiť vlasovú trhlinu, zreteľne viditeľnou až po nalakovaní ( a to je už neskoro ). Toto poškodenie je ojedinelé a náhodné, ale zvlášť, ak ste si spojler nechali doručiť prostredníctvom prepravnej spoločnosti, skontrolujte toto dôkladne. Až potom spojler podstúpte povrchovej úprave.
Všeobecné informácie k montáži :
Ak je to technicky možné, sú takmer všetky spojlery opatrené vnútornými kovovými závitmi M5 ( M6 ) a je teda možné ich ako montovať, tak samozrejme aj lepiť. Rozhodnutie je na Vás, preto nasledujúce návody a odporúčania sú univerzálne pre všetky možnosti.
Upozorňujeme, že za škody spôsobené nesprávnou či odfláknutú montážou nezodpovedáme, preto, ak si s kvalitou vlastnej montáže nebudete istí, zverte ju niektoré z odborných dielní či autoservisu .
Odporúčanie: zo skúseností a vykonaných skúšok v prípade použitých kvalitných lepidiel vieme, že lepený spoj je rovnako kvalitný a mnohokrát pevnejšií ako spoj montovaný, a nie je potreba si do automobilu vŕtať zbytočne diery. U spojlerov typu WRC, ST alebo spojlerov s veľmi plošne malými dosadacími plochami určite odporúčame vykonať montáž kombinovanú, tj spojler montovať aj lepiť.
Montáž zadného krídla pomocou skrutiek
Najdôležitejšou časťou tohto spôsobu montáže je presné označenie polohy montážnych dier na automobi. Tu je niekoľko tipov:
1. Spojler priložte k automobilu a označte naň tvar dosadacích plôch a body pre následné vyvŕtanie označte odmeraním od ich okrajov
2. Montážne otvory vo spojlera a jeho okraje zľahka naolejujte. Z plastickej hmoty (plastelína, žuvačka apod) vymodelujte guličky, mierne väčšie, než samotné otvory v spojleri a následne ich do všetkých týchto otvorov zľahka umiestnite. Po presnom priložení a potom sňatí spojlera z daného, dobre odmaštěného miesta automobilu, by táto hmota mala zostať na voze a poslúžiť tak ako body pre následné vŕtanie.
3. Z konca skrutiek alebo závitnica M5 ( M6 ) si vyrobte kužeľovitým brúsením ostré hroty cca 1 cm dlhé. Tieto namontujte do pripravených montážnych otvorov v spojleri. Po priložení a zatlačení spojlera k automobilu tu zostanú stopy pre následné vŕtanie. Pozn: tento spôsob je vhodný iba v prípade, že uhol dosadacích plôch spojlera je k automobilu súbežný (prevažne u spojlerov určených pre veka kapôt).
4. Pripravte si zhruba 2 cm široké, ľahko lepivé pásiky (napr. papierové), o cca 4 cm dlhšie ako sú dosadacie plochy spojlera. Na oboch koncoch tejto pásky vytvorte malé okrúhle otvory. Prelepte týmito páskami dosadacej plochy spojlera tak, aby pretínali ich montážne otvory a presahovali cez ich okraj z oboch strán zhruba rovnako, v tomto prípade z každej strany cca 2 cm. Ostrým predmetom prepichnite pásku v mieste montážnych otvorov spojlera. Priložte spojler na miesto určené k automobilu. Vyrovnajte presahujúcu časť pásika a označte na automobil obrys okrúhlych otvorov v páske. Zložte spojler, odlepte z neho pásky a priložte ich otvory presne na označené miesta automobilu. Prepichnutá miesta v páske sú v tomto prípade body pre následné vŕtanie.
Tento spôsob je podľa skúseností najpresnejší a najjednoduchší.
- spojlery sú opatrené vnútornými závitmi M5 ( M6 ); pre vŕtanie použite vrták o 1 mm väčší, tzn . 6 alebo 7
- v prípade nutnosti montovať spojler cez vnútornú výstuhu kapoty alebo piatych dverí je ideálna túto prevŕta dlhším vrtákom v jednom pracovnom procese z vonkajšej strany automobilu pod cca rovnakým uhlom ako vedenie skrutky v montážnych otvoroch spojlera
- prevŕtané otvory na vnútornej výstuhe následne zväčšite frézou či vrtákom na priemer 10 mm
- po obvode dosadacích plôch spojlera naneste tesniacu hmotu (napr. silikón) alebo nalepte samolepiacu tesniacu pásku, napr mirelon
- spojler priložte k automobilu a primontujte skrutkami (v prípade montáže cez výstuhu je ideálne použiť imbusové skrutky preto, aby nedochádzalo pri montáži k spadnutiu skrutiek do priestoru za výstuhou)
- v prípade, že ste spojler montovali cez výstuhu, diery vo výstuhe zaslepte gumovými vsuvkami, tzv rezistýnkami, alebo väčšou guľatú samolepkou.
Spojler na auto – Alfa Romeo |
Alfa Romeo 146 |
Alfa Romeo 156 |
Alfa Romeo 159 |
Alfa Romeo 166 |
Alfa Romeo GT |
Alfa Romeo GTV |
Alfa Romeo SPIDER |
Spojler na auto – Audi |
Audi A3/S3 |
Audi A4 |
Audi A5/S5 |
Audi A6 |
Audi A8 |
Spojler na auto – BMW |
Bmw 1 (E87) |
Bmw 3 (E36) |
Bmw 3 (E46) |
Bmw 5 (E34) |
Bmw 5 (E39) |
Bmw X3 (E83) |
Bmw X6 (E71) |
Spojler na auto – Dacia |
Dacia DUSTER |
Spojler na auto – Daewoo |
Daewoo LEGANZA |
Daewoo MATIZ |
Spojler na auto – Fiat |
Fiat 500 |
Fiat BRAVA |
Fiat BRAVO |
Fiat COUPE |
Fiat MAREA |
Fiat PUNTO 2 |
Fiat TEMPRA |
Fiat TIPO |
Fiat UNO |
Spojler na auto – Ford |
Ford COUGAR |
Ford ESCORT |
Ford FIESTA |
Ford FOCUS |
Ford GALAXY |
Ford KA |
Ford MONDEO |
Ford ORION |
Spojler na auto – Honda |
Honda ACCORD |
Honda CIVIC |
Honda CR-V |
Honda CRX |
Honda PRELUDE |
Spojler na auto – Hyundai |
Hyundai ACCENT |
Hyundai COUPE |
Hyundai ELANTRA |
Hyundai GETZ |
Hyundai LANTRA |
Hyundai PONY |
Spojler na auto – Chevrolet |
Chevrolet AVEO |
Chevrolet CRUZE |
Chevrolet KALOS |
Chevrolet LACETTI |
Chevrolet ORLANDO |
Chevrolet SPARK |
Spojler na auto – Chrysler |
Chrysler SEBRING |
Spojler na auto – KIA |
Kia CEED |
Kia OPTIMA/MAGENTIS |
Spojler na auto – Mazda |
Mazda 121 |
Mazda 3 |
Mazda 323 |
Spojler na auto – Mercedes |
Mercedes CLK |
Mercedes VITO |
Spojler na auto – Mitsubishi |
Mitsubishi CARISMA |
Mitsubishi GALANT |
Mitsubishi LANCER |
Spojler na auto – Nissan |
Nissan ALMERA |
Nissan JUKE |
Nissan PRIMERA |
Spojler na auto – OPEL |
Opel ASTRA F |
Opel ASTRA G |
Opel CALIBRA |
Opel CORSA B |
Opel CORSA C |
Opel KADET |
Opel OMEGA B |
Opel TIGRA |
Opel VECTRA A |
Opel VECTRA B |
Spojler na auto – Renault |
Renault 19 |
Renault CLIO |
Renault FLUENCE |
Renault LAGUNA |
Renault MEGANE |
Renault SCENIC |
Renault TWINGO |
Spojler na auto – Rover |
Rover 400 |
Rover 600 |
Spojler na auto – Seat |
Seat ALHAMBRA |
Seat ALTEA |
Seat ALTEA XL |
Seat CORDOBA |
Seat EXEO |
Seat IBIZA |
Seat LEON |
Seat TOLEDO |
Spojler na auto – Škoda |
Škoda CITIGO |
Škoda FABIA 1 |
Škoda FABIA 2 |
Škoda FELICIA |
Škoda OCTAVIA 1 |
Škoda OCTAVIA 2 |
Škoda OCTAVIA 3 |
Škoda RAPID |
Škoda ROOMSTER |
Škoda SUPERB 1 |
Škoda SUPERB 2 |
Spojler na auto – Subaru |
Subaru LEGACY |
Spojler na auto – Toyota |
Toyota AVENSIS |
Toyota CARINA |
Toyota COROLLA |
Toyota IQ |
Toyota YARIS |
Spojler na auto – Volvo |
Volvo S40 |
Volvo S60 |
Volvo S80 |
Volvo V40 |