Stylla Spojler – Ford Escort KRIDLO 1990-1992

178,90

Doprava ZADARMO pri nákupe nad 99€!

Nakupujte autodoplnky cez overený eshop.

Autodoplnky sú z kvalitných materiálov.

Rýchle dodanie tovaru.

Slovenský eshop. Na Slovenskom trhu už od roku 2007.

Do obchodu

Katalógové číslo: FO-FOE3L Kategórie: , ,

Parametre

Certifikát

ATEST 8SD 3618

Výrobca

Stylla

Rok výroby

1990, 1991, 1992

Značka automobilu

Ford

Model automobilu

ESCORT

Typ autodoplnku

Spojlery

Popis produktu

Produkt: Stylla Spojler – Ford Escort KRIDLO 1990-1992

Spojler – Alfa Romeo 146 1995-2128

Vizuálny tuning je rýchlym a celkom jednoduchým spôsobom, ako svoje auto odlíšiť od ostatných a dodať mu jedinečný vzhľad. Aby bol efekt trváci a čo najlepší, je potrebné vybrať si kvalitu. 

Doplnky Stylla sú vyrobené zo sklolaminátu a presne tvarované pre konkrétne modely. Tým pádom je zabezpečená jednoduchá montáž, maximálna kompatibilita a perfektný vzhľad.

Atest

ATEST 8SD 3618 potvrdzuje schválenie pre prevádzku na pozemných komunikáciách. Spojler môžete bez obáv inštalovať na svoj automobil, bez toho aby ste sa následne stretli s problémami na STK či pri cestnej kontrole.

Spojler - Alfa Romeo 146 1995-2000
Spojler - Alfa Romeo 146 1995-2000

Na mieru

Navrhnuté na vaše auto Ford Escort KRIDLO 1990-1992. Overený Český výrobca.

Spojler - Alfa Romeo 146 1995-2000

Kľúčové vlastnosti

  • Atest
  • Pripravené na lakovanie
  • Na mieru
  • Český výrobca
Spojler - Alfa Romeo 146 1995-2000

Bezpečné balenie

Spojlery odosielame v pevnej krabici vyrobenej na mieru tak, aby sa spojlery doručili bez poškodenia.

Spojler - Alfa Romeo 146 1995-2000

Odporúčame pri nákupe

Ak si nie ste istý správnym výberom autodoplnku na váš automobil, odporúčame pri nákupe do poznámky ku produktu uviesť model, ročník a typ karosérie Vášho automobilu. Priložiť môžete aj fotografiu automobilu.

Návod na montáž spojlera značky Stylla

Aby sme predišli akýmkoľvek problémom, prečítajte si prosím pozorne nasledujúce:

Priložte spojler na miesto určené k automobilu a zistite, či správne pasuje a nedošlo z našej strany k omylu ( napr. zámene ) a naozaj ste obdržal / a to, čo ste si objednal / a
Spojler vizuálne skontrolujte, či nie je viditeľne poškodený. Osobitnú pozornosť venujte miestu spoja vrchnej a spodnej časti spojlera. Spojler je síce vyrobený z veľmi kvalitných a húževnatých kompozitných materiálov a odoláva takmer všetkému, ale miesto spoja je zraniteľné a v prípade pádu spojlera na tvrdý podklad stranou spoja môže spôsobiť vlasovú trhlinu, zreteľne viditeľnou až po nalakovaní ( a to je už neskoro ). Toto poškodenie je ojedinelé a náhodné, ale zvlášť, ak ste si spojler nechali doručiť prostredníctvom prepravnej spoločnosti, skontrolujte toto dôkladne. Až potom spojler podstúpte povrchovej úprave.

Všeobecné informácie k montáži :
Ak je to technicky možné, sú takmer všetky spojlery opatrené vnútornými kovovými závitmi M5 ( M6 ) a je teda možné ich ako montovať, tak samozrejme aj lepiť. Rozhodnutie je na Vás, preto nasledujúce návody a odporúčania sú univerzálne pre všetky možnosti.
Upozorňujeme, že za škody spôsobené nesprávnou či odfláknutú montážou nezodpovedáme, preto, ak si s kvalitou vlastnej montáže nebudete istí, zverte ju niektoré z odborných dielní či autoservisu .

Odporúčanie: zo skúseností a vykonaných skúšok v prípade použitých kvalitných lepidiel vieme, že lepený spoj je rovnako kvalitný a mnohokrát pevnejšií ako spoj montovaný, a nie je potreba si do automobilu vŕtať zbytočne diery. U spojlerov typu WRC, ST alebo spojlerov s veľmi plošne malými dosadacími plochami určite odporúčame vykonať montáž kombinovanú, tj spojler montovať aj lepiť.

Montáž pomocou skrutiek

Najdôležitejšou časťou tohto spôsobu montáže je presné označenie polohy montážnych dier na automobil – tu je niekoľko tipov:

1. Spojler priložte k automobilu a označte naň tvar dosadacích plôch a body pre následné vyvŕtanie označte odmeraním od ich okrajov
2. Montážne otvory vo spojlera a jeho okraje zľahka naolejujte. Z plastickej hmoty (plastelína, žuvačka apod) vymodelujte guličky, mierne väčšie, než samotné otvory v spojleri a následne ich do všetkých týchto otvorov zľahka umiestnite. Po presnom priložení a potom sňatí spojlera z daného, dobre odmaštěného miesta automobilu, by táto hmota mala zostať na voze a poslúžiť tak ako body pre následné vŕtanie.
3. Z konca skrutiek alebo závitnica M5 ( M6 ) si vyrobte kužeľovitým brúsením ostré hroty cca 1 cm dlhé. Tieto namontujte do pripravených montážnych otvorov v spojleri. Po priložení a zatlačení spojlera k automobilu tu zostanú stopy pre následné vŕtanie. Pozn: tento spôsob je vhodný iba v prípade, že uhol dosadacích plôch spojlera je k automobilu súbežný (prevažne u spojlerov určených pre veka kapôt).
4. Pripravte si zhruba 2 cm široké, ľahko lepivé pásiky (napr. papierové), o cca 4 cm dlhšie ako sú dosadacie plochy spojlera. Na oboch koncoch tejto pásky vytvorte malé okrúhle otvory. Prelepte týmito páskami dosadacej plochy spojlera tak, aby pretínali ich montážne otvory a presahovali cez ich okraj z oboch strán zhruba rovnako, v tomto prípade z každej strany cca 2 cm. Ostrým predmetom prepichnite pásku v mieste montážnych otvorov spojlera. Priložte spojler na miesto určené k automobilu. Vyrovnajte presahujúcu časť pásika a označte na automobil obrys okrúhlych otvorov v páske. Zložte spojler, odlepte z neho pásky a priložte ich otvory presne na označené miesta automobilu. Prepichnutá miesta v páske sú v tomto prípade body pre následné vŕtanie.

Tento spôsob je podľa skúseností najpresnejší a najjednoduchší.

– spojlery sú opatrené vnútornými závitmi M5 ( M6 ); pre vŕtanie použite vrták o 1 mm väčší, tzn . 6 alebo 7
– v prípade nutnosti montovať spojler cez vnútornú výstuhu kapoty alebo piatych dverí je ideálna túto prevŕta dlhším vrtákom v jednom pracovnom procese z vonkajšej strany automobilu pod cca rovnakým uhlom ako vedenie skrutky v montážnych otvoroch spojlera
– prevŕtané otvory na vnútornej výstuhe následne zväčšite frézou či vrtákom na priemer 10 mm
– po obvode dosadacích plôch spojlera naneste tesniacu hmotu (napr. silikón) alebo nalepte samolepiacu tesniacu pásku, napr mirelon
– spojler priložte k automobilu a primontujte skrutkami (v prípade montáže cez výstuhu je ideálne použiť imbusové skrutky preto, aby nedochádzalo pri montáži k spadnutiu skrutiek do priestoru za výstuhou)
– v prípade, že ste spojler montovali cez výstuhu, diery vo výstuhe zaslepte gumovými vsuvkami, tzv rezistýnkami, alebo väčšou guľatú samolepkou

Montáž lepením

– k montáži budete potrebovať : brúsny papier zrnitosti cca 80; lepiacu pásku najlepšie papierovou alebo PP; brúsnu handričku alebo brúsny papier zrnitosti cca 1000; ceruzku alebo fix; polyuretánové lepidlo alebo MS polymér – pozri OBRÁZOK č.1
– spojler položte na pripravenú mäkkú pracovnú plochu, aby ste mohli so spojlerom manipulovať a nepoškriabali lak – viď OBRÁZOK č.2
– brúsnym papierom zrnitosti cca 80 zdrsnite dosadacej plochy spojlera – pozri OBRÁZOK č.3

POZOR : takmer všetky spojlery Stylla majú z výroby povrch hladký (niekedy skoro lesklý). Pokiaľ si nebudete istí, že v lakovni dosadacej plochy spojlera pred nanášaním podkladových hmôt či priamo laku dostatočne zdrsnil, radšej tieto hmoty brúskou alebo týmto brúsnym papierom odstráňte až do tela spojlera – to preto, aby nedošlo k odpadnutiu spojlera v dôsledku neprilnutia týchto hmôt ( lakov , plničov apod ) k povrchu spojlera.

– priložte spojler k automobilu a označte naň obrys dosadacích plôch spojlera – pozri OBRÁZOK č.4
– označené miesta na automobile dôkladne odmastite, najlepšie mechanicky, jemným brúsnym papierom zrnitosti cca 1000 ( takto lak nepoškriabu, iba zmatníme ) – pozri OBRÁZOK č.5
– malé množstvo lepidla naneste na všetky takto odmastené plochy a napr prstom v gumovej rukavici sa snažte lepidlo votrieť, tzv dosadacej plochy ” začernit “; týmto docielite ideálne priľnavosti lepidla k povrchom – pozri OBRÁZOK č6 a č.7
– na dosadacie plochy spojlera naneste odhadom také množstvo lepidla, aby sa v ideálnom prípade lepidlo po pritlačení spojlera k automobilu nevytlačila von okolo dosadacích plôch a pritom plošne vyplnilo čo najväčšiu ich časť (u spojlerov s väčšími dosadacími plochami stačí lepidlo nanášať bodovo ) – pozri OBRÁZOK č.8
– spojler priložte k automobilu, miernym tlakom pritlačte a pohýbte sa spojlerom do strán tak, aby sa lepidlo rozprestrelo – pozri OBRÁZOK č.9
– zafixujte spojler k automobilu, napr lepiacou páskou, zaťažte apod – pozri OBRÁZOK č.10
– prebytočné vytlačené lepidlo zotierajte handričkou napustenou benzínom – pozri OBRÁZOK č.11
– fixačné pomôcky odstráňte po stuhnutí lepidla
– úplne zaťažiteľný ( napr. v umývačke ) je spoj, podľa skúseností, po cca 24 hodinách, ale riaďte sa návodom konkrétneho použitého lepidla.

 
Doplnky Ford ESCORT
Deflektory Ford ESCORT
Dojazdové koleso Ford ESCORT
Spojler na auto Ford ESCORT
Prejsť na začiatok